Zebrowska, Alicja: Onone – Svet po svetu [predavanje]

Spletni dostop do video vsebin je omejen zaradi avtorskih pravic. Za individualni ogled nas obiščite v +MSUM. Več informacij.
Naslov Onone – Svet po svetu [predavanje]
Tip Predstavitveni dogodek, Artist talk, Predstavitev, Samostojna razstava
Datacija 4. oktober 2004
Prizorišče Galerija Kapelica
Mesto produkcije Ljubljana, Slovenija, Nemčija
Produkcija Mesto žensk
Jezik poljsko
Format 720x576 pxl
Trajanje 11' 19"
URL Mesto žensk
Evidenčna številka CoW-2004-PRED-659

Sinopsis

 

"Onone je nastal/a po navdihu iz sanj." (Alicja Zebrowska)

 

Alicja Zebrowska je z zaprtimi očmi bežno uzrla Onone Svet po svetu ali svet pred svetom, za katerega se zdi, da pred njim sanjamo s široko odprtimi očmi. V domeni nezavednega in sublimnega individualno potovanje postane kolektivno, umetnikova/umetničina duša/telo pa njegova/njena lastna. Ko združimo poljski besedi "on" in "ona" v eno besedo (onone), ta priča o srečanju med Drugim in Jazom v androginem telesu (alegorija umetnosti), ki se ga v umetnikovem/umetničinem iskanju (izgubljene) identitete ponovno spomnimo kot pravega doma. Onone je znotraj telesnih in psiholoških meja reinkarnacija Hermafrodita, dvospolnega bitja, otroka Hermesa in Afrodite, in utelešenje jungovske/ga anime/animusa, nezavednih maskulinih in feminilnih arhetipov. Utopično bitje predstav-lja duhovno/spolno zdravljenje osvobajanje človeške bolečine, ki izvira iz delitve popolnih arhaičnih biseksualnih bitij na polovici, ki so jo povzročili "ljubosumni bogovi" (Platon). Ko se Onone pojavlja kot sveti (duh?), ikona za oboževanje, bog/inja, ki se ne boji več (bi)seksualnosti, ki osmišlja "popolnost v sebi" (Autoholos, fotografija), osvobaja (potlačeno) in transcendira (družbeni konstrukt). Tako libidinalna energija v ustvarjenem Rajskem vrtu kroži kot nektar življenja (Onone, video), pa tudi uvaja sodobno izumetničenost, vključno z vsadki in s prozorno plastično obleko kot drugo kožo. Morda se mora Onone zaradi grotesknega, grozljivo-komičnega telesa vseeno potrditi kot absolutno popoln Jaz, z "Ogledalce, ogledalce na steni povej, katera najlepša v deželi je tej!" (Affirmatio, fotografija). In mora ponovno obiskati istega starega terapevta (Freuda) v devetnajstem stoletju, Hypnosis (fotografija), le da tokrat prinaša novo, samooplojeno življenje. Šele tedaj je sposoben/sposobna iti naprej. Tako kot vsebina steklenice šampanjca, ki je pravkar eksplodirala v prostor, zamašek pa je še v grlu, se tudi Onone (Autonekrophagos, fotografija) odpravi na kozmično potovanje, zapusti svojo zemeljsko kožo in privzame Jaz, ki ga je treba šele odkriti.

 

Avtor/ica, skupina

Produkcija

Prizorišče