Olivier Hadouchi: K estetiki južnih vstaj

Olivier Hadouchi: K estetiki južnih vstaj

Ogledov: 70
Naslov Olivier Hadouchi: K estetiki južnih vstaj
Podnaslov Južna ozvezdja: Poetike neuvrščenih
Tip Predavanje
Datacija 5. april 2019
Prizorišče Muzej sodobne umetnosti Metelkova
Mesto produkcije Ljubljana, Slovenija
Produkcija MG+MSUM
Jezik angleško
Format 1920x1080 pxl
Trajanje 74' 32"
URL http://www.mg-lj.si/si/dogodki/2619/predavanje-olivier-hadouchi-k-estetiki-juznih-vstaj/
Evidenčna številka MG-2019-AKAD-560

Sinopsis

Predavanje K estetiki južnih vstaj kustosa in filmskega teoretika Olivierja Hadouchija spada v program razstave Južna ozvezdja: Poetike neuvrščenih.

 

Poročevalci iz nekdanje Jugoslavije, kot sta bila Zdravko Pečar in Stevan Labudović, so dokumentirali alžirsko vojno za neodvisnost; Jugoslavija je kot del gibanja neuvrščenih podpirala protikolonializem in pravico do nacionalne neodvisnosti, zato so imeli jugoslovanski poročevalci stike z mnogimi narodi (in včasih tudi osvobodilnimi gibanji) na jugu (v Aziji, Afriki in Latinski Ameriki). Poleg tega so imeli tudi osebne izkušnje s partizanskim bojem, kakor jih je imel tudi, na primer, britanski zgodovinar Basil Davidson, ki je podpiral boj za neodvisnost v Angoli in Gvineji Bissau, med drugo svetovno vojno pa je bil poslan k partizanom v Jugoslaviji.

 

Trikontinentalno gibanje, ki se navdihovalo pri idejah Frantza Fanona (The Wretched of the Earth, 1961), Amilcarja Cabrala, Ho Ši Minha in Ernesta Che Guevare (njegovo slovito sporočilo gibanju, Message to the Tricontinental, »ustvarite dva, tri …. veliko Vietnamov« je bilo objavljeno leta 1967) je bilo (ali pa zdaj velja kot tako) revolucionarno ozvezdje na jugu v obdobju dekolonizacije v Aziji in Afriki ter protiimperialističnih bojev v Latinski Ameriki. Čeprav pogosto šteje za radikalnejše od gibanja neuvrščenih, pa sta obe gibanji uporabljali podobe partizanov (guerrilleros, gverilskih borcev v elementu in v naravnem okolju) in tudi druge skupne prvine (oboroženo ljudstvo) v reprezentacijah bojev na jugu. Trikontinentalno gibanje danes umetniki in filmski ustvarjalci dojemajo kot revolucijo v politiki in estetiki.

 

Olivier Hadouchi se je rodil, živi in dela v Parizu. Ima doktorat iz filmskih študij in dela kot kustos in raziskovalec na področju filma (pri IRCAV - Paris 3). Hadouchi je izdal knjižico o solidarnosti z alžirsko vojno za neodvisnost (ur. Zoran Erić & MoCab) in esej o Kinjiju Fukasakuju. Napisal je tudi več besedil za zbornike, med drugim za katalog razstave Chris Marker's. L'homme-monde (uredniki in kustosi Christine Van Assche, Raymond Bellour in Jean-Michel Frodon) in za publikacije, kot so Third Text, CinémAction, Mondes du Cinéma, La furia Umana, SWAG. Hadouchi je kuriral tudi filmske programe »Tricontinental«, »68 (re)Extended«, »Sparkles & Tropical Insurrections« za The Mosaic Rooms (London) Mednarodni filmski festival v Amiensu, Museo Reina Sofía (Madrid), Bétonsalon, le BAL (Pariz), ZdB (Lizbona) in Bandits-Mages (Bourges) ter imel predavanja v Slovenski kinoteki (Ljubljana), Hangarju (Lizbona), Mama (Alžir), MoCabu (Beograd), Tranzitu (Praga), Viña del Mar (Čile), Laboratoires d'Aubervilliers, INHA (Pariz).

 

Predavanje je del evropskega projekta Nova mapiranja Evrope, sofinancira program Evropske unije Ustvarjalna Evropa​ in že drugo leto vodi Moderna galerija, s še tremi umetnostnimi in kulturnimi institucijami iz Srbije, Avstrije in Velike Britanije: Muzejem istorije Jugoslavije iz Beograda, Akademie der bildenden Künste z Dunaja in Middlesbrough Institute of Modern Art (mima). Povezava: http://www.newmappingsofeurope.si/en

Avtor/ica, skupina

Produkcija

Prizorišče

Podobno iz AV arhiva