Inke Arns, O ponovnem branju avantgard in alternativni desnici

Ogledov: 8
Naslov Inke Arns, O ponovnem branju avantgard in alternativni desnici
Tip Predavanje, Serija predavanj
Datacija 25. avgust 2019
Prizorišče Moderna galerija
Mesto produkcije Ljubljana, Slovenija
Produkcija MG+MSUM
Jezik angleško
Format 1920x1080 pxl
Trajanje 57' 02"
URL http://www.mg-lj.si/en/events/2577/summer-school-2019-the-big-shift/
Evidenčna številka MG-2019-AKAD-519
Število del v skupini 11

Sinopsis

S pojavom alternativne desnice (alt-right) je prišla nova subkultura. Nekateri trdijo, da zdaj avantgardno taktiko transgresije najdemo izključno na desnici. Kar je bil v osemdesetih letih punk, je zdaj alternativna desnica. Čeprav je v tem gotovo tudi kanček resnice (pomislimo na nekdanjega predstavnika alternativne desnice Mila Yiannopolousa, kako se kopa v prašičji krvi na otvoritvi v neki newyorški galeriji), moramo problematizirati linearno neizbežnost, ki jo nakazuje naslov predavanja. Taktike transgresije, ironije in šoka niso ne leve ne desne, ampak se uporabljajo za razne namene. Alternativna desnica jih danes strateško uporablja, da premika okvir javno sprejemljivega diskurza v desno.

 

Predavanje je predstavilo ugotovitve, ki so rezultat raziskav za razstavo The Alt-Right Complex – On Right-Wing Extremism Online [Kompleks alternativne desnice – o desničarskem ekstremizmu na spletu] (HMKV, do 22. 9. 2019). Mednarodna skupinska razstava, ki jo je kurirala Inke Arns (HMKV), obravnava oblike desničarskega populizma, ki danes uporablja še posebno internet in »družbene medije« za širjenje svojih idej. Razstava Kompleks alternativne desnice sledi razvoju od (sub)kulture transgresije na spletnih forumih, kot je 4chan, do platform, kot je Breitbart News. Umetniki obravnavajo meme (npr. žabca Pepeja, verjetno najslavnejši simbol Trumpovih privržencev), osebnosti, kot sta Steve Bannon in Peter Thiel, pojav t.i. preppers, ljudi, ki se z oboroževanjem, utrjevanjem in zalogami pripravljajo na družbeno apokalipso, in skupine kot White Supremacists in Dark Enlightenment.

 

Kompleks alternativne desnice predstavlja dvanajst projektov šestnajstih umetnikov iz dvanajstih držav: Nemčije, Francije, Velike Britanije, Kanade, Nove Zelandije, Nizozemske, Avstrije, Poljske, Madžarske, Švice, Srbije in Slovaške. Vključuje veliko različnih umetniških medijev: strip, stenske slike, video, (video) instalacije, plakate, ki jih je mogoče vzeti s seboj, navodila za igre, spletno umetnost, knjigo umetnika, spekulativni muzej in stroj za zastave. Razstavo spremlja tudi kritičen slovarček z več kot 30 gesli, ki na kratko razlagajo najpomembnejše termine.

Sodelujejo

Montaža (film, video) Dejan Habicht
Snemanje / kamera Dejan Habicht
Spletna razstava