Carnesky, Marisa: Potetovirana Židinja

Carnesky, Marisa: Potetovirana Židinja

Spletni dostop do video vsebin je omejen zaradi avtorskih pravic. Za individualni ogled nas obiščite v +MSUM. Več informacij.
Naslov Potetovirana Židinja
Tip Gledališče, Performans, Monodrama, Satira, Body art / Live art, Predavateljski performans
Datacija 10. oktober 2002
Prizorišče Cankarjev Dom
Mesto produkcije Ljubljana, Slovenija
Produkcija Mesto žensk, Festival NOW99, Nottingham
Koprodukcija Galerija Kapelica
Jezik angleško
Format 720x576 pxl
Trajanje 55' 19"
URL http://www.cityofwomen.org/sl/content/2002/projekt/potetovirana-zidinja
Evidenčna številka KAP-2002-PERF-111
Število del v skupini 3

Sinopsis

Ne boš rezal v svoje meso v spomin na mrtve, niti ne boš tetoviral znakov na svoje telo: jaz sem Gospod.« (Lev 19.27-28)

 

Potetovirana Židinja je interdisciplinarni solo performans, ki ga v živo izvaja Marisa Carnesky. Raziskuje judovski tabu tetoviranja in se pri tem opira na lastno judovsko kulturno izročilo. Poglablja se v judovsko vraževernost, folkloro, religiozne obrede in simbole, iz katerih ustvari jezik performansa, ki združuje akcijo in gib, film in video, nastop v živo in video projekcijo, originalni elektronski zvok in glasbo, postavitve, iluzije in pravljičarstvo. V nastop je vključeno tudi tetoviranje v živo.


Med holokavstom so nacisti milijonom Judov, zaprtim v koncentracijskih taboriščih, potetovirali roke in trebuhe. To je bilo namerno v očitnem nasprotju z judovskim zakonom, kot je zapisan v Tori (glej zgoraj).


Potetovirana Židinja raziskuje kulturne in verske posledice, ki jih na lastni koži izkusi (na svojo željo) močno potetovirana Judinja. Tetovirana ne kot oštevilčena žrtev, ampak kot avtonomna posameznica.
Marisa Carnesky črpa iz podob tradicionalnih tetoviranih dam, ki so jih razstavljali po sejmih in v cirkusih, iz židovske folklore, zgodb in pravljic. Raziskuje zgodovinske arhetipe potujočega Juda, Juda kot nomada in judovske diaspore. Nelinearnost pripovedi odslikava fizično telo tetovirane ženske: telo slik in simbolov, arhetipov, živih risb, spominov, sanj, mor in duhov.

 

… »Marisa Carnesky s svojim glasom in telesom pripoveduje številne in prepletene zgodbe tistih, ki hkrati pripadajo in ne pripadajo, kar pripelje do odprtih in nerešenih, presenetljivo stvarnih konfliktov polastitve, vsiljene identitete in kulturnega premika. Njen glas in telo pripovedujeta o svobodi, ki jo ponavljanje skupne izkušnje daje vsem nevidnežem, ki potujejo skozi dežele in skozi zgodovino; o potovanju, vtisnjenem v njeni DNK, globoko zatopljenem v pogovor z zgodovino, ki je prav toliko njena, kakor skupna. … Rapunzel je seksualna sužnja, ki se je prisiljena odpovedati svojemu telesu, državljanstvu in človeškosti, Potetovirana Židinja pa je čarovnica s krvavečo Davidovo zvezdo, ki zahteva svojo ujeto dušo nazaj.« (Betti Marenko)

Sodelujejo

Igra (gledališka/filmska) Marisa Carnesky
Režija Marisa Carnesky
Ilustracija Alex Binnie
Montaža (film, video) Alison Murray
Montaža (zvok) Dave Knight, Katherine Gifford, James Johnson
Produkcija Festival NOW99, Nottingham
Podpora London Arts Board in Arts Council of England
Kostumografija Nicola Bowery
Oblikovanje svetlobe Rose Parnis

Avtor/ica, skupina

Skupina del

Carnesky Marisa, Potetovirana Židinja, Festival NOW99, Nottingham, Ljubljana, 10. oktober 2002, 55' 19"
Carnesky Marisa, Potetovirana Židinja [intervju], Ljubljana, 10. oktober 2002, 57' 48"
Carnesky Marisa, Potetovirana Židinja, Festival NOW99, Nottingham, Ljubljana, 10. oktober 2002, 43' 34"

Produkcija

Mesto žensk
Festival NOW99, Nottingham

Koprodukcija

Podobno iz AV arhiva

Umetniško delo
Carnesky Marisa, Dekle od nikoder, Ljubljana, 16. oktober 2002, 48' 43"