Če so meje mojega jezika meje mojega sveta, potem je tudi neskončnost moje govorice neskončnost mojega prostora. In če so bili narečni govori še pred nekaj desetletji zasmehovana ostalina preteklosti, so danes tisto okolje, v katerem se rojevajo najizzivalnejše sodobne pripovedi. Kljub videzu, da nas bo vse pogoltnila angleščina, se lokalni govori vračajo na sceno tudi v popularni glasbi. Uršula Ramoveš z govorico glasbe in Janez Ramoveš z govorom narečja odstirata svet skozi poljansko izkušnjo. V lokalnih zgodbah in navidez arhaični zvočnosti se skrivajo sodobne pripovedi. Navidez preprosto, a učinkovito.
Uršulina uglasbitev pripovedi Janeza Ramoveša je raznolična. Nekaj šansona, nekaj kabaretnega vzdušja, odsevi jazzovskega petja in natančno solopetje, ki učinkuje kot ljudsko, četudi je v resnici od njega oddaljeno prav toliko kot večina druge sodobne glasbe. Harmonika pričara ozračje prešernosti, potem pa nas pričaka glas, ki ne pušča dvomov: to je zven muz, ki se razposajeno poigravajo s preproščino umetniške izkušnje.
Ob samozaložniški plošči Sugar Free Baby, rokodelskem domačem izdelku Uršule Ramoveš, ki nas je razveselila leta 2000, je bilo jasno, da se obeta glasbena pustolovščina, ki še ni nedvoumno nakazala, v katero smer se bo razvijala. Takšna, raznorodna, je ostala tudi nova mojstrovina, Na sunčn dan sm se z beciklam pelu, s katero nas je pred nedavnim obdarila založba Sanje. Avtorski pečat mojstrske vokalizacije Uršule Ramoveš in nabrušene lirike Janeza Ramoveša, avtorja niza odmevnih pesniških zbirk (Božjastnice, Striptiz namesto Kim Basinger, Poročilo iz geta in Moja velika debela mama), so podkrepili gostujoči glasbeniki in pevci, ki dajejo celoti neizbrisen pečat tiste muzike, ki se vsaj v dveh razsežnostih približuje antičnemu idealu celostnega dela muz.
Če nič drugega, nas očarajo subtilne modulacije glasu Uršule Ramoveš, ki se brez težav sprehaja po zvočnih poljanah brez instrumentalne spremljave. Konec koncev se v njenem glasu skrivajo leta študija solo petja. Je pevka, ki navduši z glasom kot instrumentom. A to nikakor ne pomeni, da bi lahko preslišali besede in njihovo sporočilnost. Oboje skupaj in presežni umetniški učinki samosvoje ustvarjalnosti so tisto, kar ponuja Uršula Ramoveš v času, ki ni ravno najbolj naklonjen navidez preprostemu rokodelskemu mojstrstvu.
Rajko Muršič