Imi Knoebel se je rodil leta 1940 v Dessauu kot Klaus Wolf Knoebel. Od leta 1962-64 je študiral na Darmstadt Werkkunstschule, na temeljih idejah Bauhausa. Kmalu po tem, ko je Knoebel začel obiskovati Kunstakademie Düsseldorf,je vodstvo prevzel Joseph Beuys. Skupaj z Blinkyjem Palermom (s katerim si je delil studio), Katharino Sieverding in še nekaj drugih, je zrasel kot umetnik in skozi leta je odločno vzpostavil pomembno kariero.
Raziskave intenzivnih odnosov med različnimi slikovnimi elementi močno zasedajo Imi Knoebelova dela, ki ga naredijo kot enega od burgeonskih evropskih abstraktnih umetnikov v povojnem obdobju. Lekcije, pridobljene od avantgarde, so mu veliko pomagale pri iskanju popolnega ravnotežja pri preučevanju lastne vizije. Knoebel kljub temu razširja principe zmanjševanja na drugačen ali razširjen način, elementi niso poenostavljeni samo za estetski red, temveč postanejo orodja za uresničitev mentalnega reda. Visoka konceptualna dela razkrivajo navidezno potrebo umetnika za kontemplacijo in duhovno udobje.
Leta 1968 je ustvaril prvo prvo delo, instalacijo z različnimi geometrijskimi predmeti Raum 19, poimenovana po razredu št. 19, ki jo je Beuys dal študentom na akademiji. V letih med 1969 in 1973/75 je Knoebel najprej izdelal svojo veliko serijo, ki je bila izvedena na A4 listih z naslovom Linienbilder. Sredi sedemdesetih let je bil umetnik zaslepljen z gesturalno uporabo barve v plasteh vezanih lesenih plošč ali kovinskih plošč, od leta 1975 do danes pa dela na prekrivajočih barvnih pravokotnikih, imenovanih Mennigebilder ("Red Lead Pictures"). Medtem ko se je v zgodnjih letih njegova paleta zmanjšala na belo, črno in rjavo, od leta 1977 izdeluje dela z več barvami.
Njegova umetniška agenda temelji na raziskavah, slogu in formalni obliki, ki spominjajo na visoke modernistične principe suprematizma in Bauhausa. Umetnik dosledno uporablja radikalno zmanjšanje oblike od začetka svoje umetniške kariere, začenši z linearnimi slikami. S preučevanjem metafizičnih vidikov konceptov časa in prostora se je Knoebel osredotočil predvsem na najočitnejšo obliko, kvadrat, s katerim se je identificiral njegov prvi vtis v umetnosti, s črnim kvadratom Kasimirja Malevicha.
Imi Knoebelove umetniška dela so velikega pomena, ne le v umetniškem smislu, vendar tudi v zgodovinskem pomenu. Z leti je umetnik razstavljal svoja dela na raznih samostojnih in skupinskih razstavah, veliko število del je v številnih javnih zbirkah, ki segajo od muzeja sodobne umetnosti v New Yorku, do Malmö Konsthall na Švedskem .